
Ha tetszik, ha nem autónk szélvédője veszélynek van kitéve. A felverődött apró kövek jelentik a legnagyobb veszélyt a szélvédőkre, ugyanis ezek azonnali repedéseket képesek okozni. Ha már baj keletkezett akkor azt orvosolni is kell, igy a szélvédőcsere Budapest területén is igen nagy érdeklődésnek örvend. A szélvédőcsere két féle technológiával történhet, a karosszériához való illeszkedés szempontjából. A régebbi az úgynevezett gumiágyas az újabb, modernebb pedig a ragasztott. Az egyiket nem lehet a másikra cserélni, csak nagyon-nagyon ritka esetben. Napjainkban azonban már a személyautók 99%-nál a szélvédő ragasztással rögzül a karosszériához. A szélvédőcsere Budapest műhelyében is figyelni kell a két technológiára, annak érdekében, hogy a folyamat tökéletesen működjön.
A régebbi esetében a szélvédő behúzós technikával kerül beépítésre, ennél a technológiánál a karosszéria és a szélvédő közötti rögzítést egy vastag gumi keret biztosítja. A behúzó zsinórt előbb a szélvédőre felhelyezett kéder gumiba fűzzük majd a behúzó madzag segítségével a kéder erre kialakított részét áthúzzuk a karosszéria erre kialakított peremén. A ragasztott szélvédő esetében a szélvédőcsere Budapesten is egyszerűbb technikával történik. Ez esetben először a régi szélvédő eltávolítása történik kézi kivágó szerszámmal, drótos kivágással, illetve gépi kivágóval. A karosszériáról majd eltávolítjuk a maradék, általában 2-4 mm vastag a ragasztót, figyelve arra, hogy ne sértsük meg a fényezést a szélvédő alatt. Utolsó lépésként pedig az új szélvédőüveget pontosan helyezzük a kijelölt helyére.